O książkach, o Krakowie, o książkach w Krakowie i o Krakowie w książkach

środa, 2 kwietnia 2014

Podsumowanie marcowego Wyzwania i zaproszenie do edycji kwietniowej

Wybaczcie, że post podsumowujący jest spóźniony, ale cały wczorajszy dzień spędziłam poza domem (a oczywiście wciąż, po dwóch latach, nie wiem jak zrobić post "na przyszłość"). Ale już przechodzę do meritum.

1. Zorija - Donna Leon "Kwestia wiary"  Wenecja
2. anetapzn - Małgorzata Sobieszczańska "Z ostatniej chwili"   Warszawa
Piotr Mankowski "Mur"  Warszawa
3. Wiki - Zbigniew Zborowski "Nowy drapieżnik"  Warszawa
4. Maniaczytania - Eliza Orzeszkowa "Marta" Warszawa
5. Anek7 - Paweł Beręsewicz "Co tam u Ciumków" "Ciumkowe historie w tym jedna smutna"


Zaległości:
1. Zorija - Marek Krajewski  "Z otchłani mroku" Wrocław
2. anetapzn - Zbigniew Kruszyński "Kurator" Wrocław

Moją marcową wyzwaniową lekturą była powieść Donny Leon "Acqua alta".

A w kwietniu czytać będziemy książki o dwóch pięknych miastach:

Wiedniu i Gdańsku.

Proszę o podmienienie banera na aktualny:
Dla przypomnienia zamieszczam zasady:
1. Wyzwanie trwa od 1 stycznia 2014 do 31 grudnia 2014. Bardzo możliwe, że trwać też będzie po tej dacie.
2. Wyzwanie polega na przeczytaniu chociaż jednej książki w jednej z dwóch kategorii, jakie pojawiać się będą co miesiąc. Można oczywiście więcej o jednym mieście, można po jednej do każdego wspomnianego miasta. Można też nie czytać żadnej - to ma być zabawa :). Przyjmuję bardzo szeroką argumentację, dlaczego dana książka wpisuje się w Wyzwanie :).
3. Kategorie wybieram ja, ale zachęcam do wolnych wniosków w tym zakresie w komentarzach. Co miesiąc pojawiają się nowe miasta do "obczytania".
4. Nie ma obowiązku pisania recenzji, wystarczy podać tytuł i autora, chociaż oczywiście recenzja i link mile widziane.
5. Nie trzeba mieć bloga, by brać udział w wyzwaniu.
6. Linki lub tytuły przeczytanych książek podajemy do końca miesiąca w komentarzu pod postem podsumowującym poprzednią edycję, czyli w tym przypadku pod tym :)

14 komentarzy:

  1. Gratuluję osobom, biorącym udział. Ja ostatnio, od kiedy za oknem słońce, wolniej czytam. Dlatego nie będe się deklarować, a jeśli uda mi się przeczytać książkę pasującą do wyzwania to napiszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, ale nie ma w sumie czego żałować, nie mieliśmy słońca tak długo! :)

      Usuń
  2. Ja do wyzwania się nie zgłoszę, gdyż nie mam, póki co, w planach pozycji odpowiedniej, niemniej jednak, może w przyszłym miesiącu kwestia ta ulegnie zmianie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypominam, że można w komentarzach proponować miasta, o których chcecie czytać, może tym sposobem przemycisz coś, co akurat masz na półce? :)

      Usuń
  3. Wysłałam do Ciebie PW. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spóźniłam się z recenzją, ale może zostanie zaliczone - przeczytaliśmy z Piotrkiem dwie książeczki ze stolicą w tle: Paweł Beręsewicz "Co tam u Ciumków" i "Ciumkowe historie w tym jedna smutna" - http://anek7.blogspot.com/2014/04/przy-okazji-dzisiejszego-swieta.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, jakoś mi nie po drodze było w tym miesiącu do Wenecji ani do Warszawy. Były za Chiny, Paryż, Sycylia, a nawet Nowy Jork :P Zobaczymy jak pójdzie mi w kwietniu, banerek już podmieniłam. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może do Gdańska lub Wiednia zawitasz w kwietniu? :)

      Usuń
  6. Nadrobię Wenecję w tym miesięcy, Wiedeń hurra:) a tak na marginesie jak pięknie teraz w stolicy Austrii.
    Viv słońce moje, a podlinkowałabyś mi może Kuratora, tzn. aktywnego zrobiła, czy nadrabianie już się do tego nie łapie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już podlinkowane, nie wiem czemu wcześniej nie było - blog nie ogarnął tematu :D

      Usuń
  7. Gdańsk:

    Mariola Klink "Baba z baby"
    http://literaturomania.blogspot.com/2014/04/baba-z-baby-rodzinne-perypetie.html

    Akcja rozgrywa się także w Gdańsku ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Karolina Prewęcka, Bohdan Łazuka "Przypuszczam, że wątpię"
    http://literaturomania.blogspot.com/2014/04/przypuszczam-ze-watpie-jaki-jest-bohdan.html

    Łazuka opowiada także o Gdańsku

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiedeń
    www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2014/04/zgubne-kamstwa-czyli-wieden-poczatku-xx.html

    zaległa Wenecja
    www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2014/04/po-nitce-do-kebka-donna-leon.html

    OdpowiedzUsuń