O książkach, o Krakowie, o książkach w Krakowie i o Krakowie w książkach

piątek, 1 marca 2013

Podsumowanie lutowej edycji Wyzwania Miejskiego

To już drugi miesiąc, który wraz ze mną spędziliście na czytaniu książek, których fabuła rozgrywa się w jednym z polskich miast. Mam nadzieję, że ta podróż sprawia wam tyle samo przyjemności, co mnie, iże z chęcią przyłączycie się do edycji marcowej, o której za chwilę. Na razie czas na zbiorcze podanie Waszych lutowych lektur (znów zaskoczyłyście mnie tytułami, o których nawet nie słyszałam, co mnie bardzo cieszy).

W warszawskiej wersji wyzwania udział wzięły:

Ejotek - Anna Bartuszek Bestia ujarzmiona

Magdalenardo - Agnieszka Tyszka Siostry pancerne i pies

Madmad - Maria Ulatowska Kamienica przy Kruczej

Nutinka - Władysław Reymont Komediantka
 Halina Rudnicka Chłopcy ze starówki

Zorija - Bartłomiej Rychter Ostatni dzień lipca

Agnieszka - Wojciech Chmielarz Podpalacz
 
Silwercross -  Joanna Chmielewska 2/3 sukcesu

AnnRK - Hanna Kowalewska Pożegnanie z Zawrociem

Anek7 - Antoni Libera Madame
Aleksandra Szarłat Prezenterki

Maniaczytania - Katarzyna Zyskowska-Ignaciak Niebieskie migdały
zaległa styczniowa:  Stanisława Fleszarowa-Muskat Lato nagich dziewcząt


Moją lekturą wyzwaniową był kryminał, na który ostrzyłam sobie ząbki, i który zalegał u mnie na półce dłuższą chwilę, a który okazał się taki sobie - Zygmunt Miłoszewski Uwikłanie.

Mam nadzieję, że odbyłyście przyjemny spacer po Warszawie. Zdaję sobie sprawę, że wyzwanie to jest dosyć niszowe, i czasem po prostu nie chce się czytać polskiej literatury, a nawet jeśli polską się chce, to niekoniecznie miejską, i to jeszcze o konkretnym mieście. Dlatego szczególnie doceniam wasz udział. W tym miesiącu, by podnieść nieco atrakcyjność przedsięwzięcia, proponuję do wyboru dwa hasła. Zatem w marcu czytamy:

powieść o Krakowie

lub

powieść o mieście, które pragniecie odwiedzić


Postanowiłam też zmienić baner, powoli ogarnęłam się już po sesji, więc teraz postaram się wrzucać nowy co miesiąc. Dlatego proszę serdecznie o podmienienie starego na nowy na waszych blogach.

   
  Kilka przykładowych lektur o Krakowie:     
        

1.       Mariusz Wollny – seria o Kacprze Ryxie
2.       Agnieszka Krawczyk – Dziewczyna z Aniołem
3.       Bartłomiej Rychter – Kurs do Genewy
4.       Małgorzata i Michał Kuźmińscy – Sekret Kroke i Klątwa Konstantyna
5.       Zofia Małopolska – Morderstwo tuż za rogiem
6.       Marcin Świetlicki – Dwanaście
7.       Lucyna Olejniczak – Wypadek na ulicy Starowiślnej
8.       Karolina Macios – Wszyscy mężczyźni mojego kota, Pieskie życie mojego kota
9.       Antonina Domańska – Historia żółtej ciżemki
10.   Magdalena Samozwaniec – Maria i Magdalena (nie jest to wprawdzie powieść, ale czyta się jak powieść)


                 

45 komentarzy:

  1. Skończył się mój marazm czytelniczy, więc z chęcią wezmę udział w Twoim wyzwaniu. Tym bardziej że lubie książki o Krakowie, a cykl o Kacprze Ryxie już od dawna czeka na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, cieszę się, że już minął :)

      Usuń
  2. Ja też o Kacprze myślę. Mam tom 3 i 4.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie wstrzeliłam się z propozycjami z zainteresowanie uczestników :)

      Usuń
  3. O, a ja mam w domu "Klątwę Konstantyna":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, w lecie zamówiłam ze Świata Książki na tej wielkiej promocji :)

      Usuń
  4. A ja nie zdążyłam w lutym skończyć książki wyzwaniowej. :( Trafiły mi się dość grube książki w tym miesiącu. ;)
    W każdym razie zaczęłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz podać link w przyszłości i podliczę ci to jako nadrobienie zaległości :) Nie ma co czytać na wyścigi, bo to ma być przyjemność.

      Usuń
    2. Jak skończę to podrzucę. :)
      I poszperam czegoś o Krakowie, choć i druga kategoria jest ciekawa. ;)

      Usuń
  5. O to może w końcu mi się uda zrealizować wyzwanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Może akcja zacznie zataczać szersze kręgi.

      Usuń
  6. Ciekawy po0mysł na wyzwanie banner wstawię, ale na razie nie dołączę bo zapisałam się do kilku innych ( konkretnie aż 7).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, nieskromnie dodam, że to moje zdjęcie :) Zawsze można zaczekać do następnego razu, ponadrabiać w wolnym czasie zaległości z poprzednich miesięcy, a może coś w ramach innych wyzwań będzie jednocześnie pasowało do tego?

      Usuń
  7. Widzę już co najmniej trzy krakowskie, a do tego jeszcze parę z miastem, które chcę odwiedzić:-) Będzie dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ja mam cztery krakowskie na półce, może wreszcie się zmobilizuję, żeby przeczytać choć jedną...

      Usuń
  8. piękny baner, piękny temat.... nie obiecuję, ale postaram się :)
    baner zmieniony

    OdpowiedzUsuń
  9. Banerek zmieniony :) Jestem już po sesji, więc zamierzam poważnie zabrać się za czytanie i zaliczyć Twoje wyzwanie na marzec :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Ja też właśnie się dowiedziałam, że ostatni egzamin zdany, i mogę się spokojnie skupić na czytaniu :)

      Usuń
  10. Hmm... Tym razem będę miała problem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą drugą kategorię można bardzo szeroko rozumieć, więc może jednak coś się znajdzie? :)

      Usuń
  11. Zaliczyłam pierwszą:
    http://krimifantamania.blogspot.de/2013/03/agnieszka-krawczyk-dziewczyna-z-anioem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisuję jedną linkę:
      http://krimifantamania.blogspot.de/2013/03/krystyna-kuhn-zimowy-morderca-czyli-czy.html

      Usuń
  12. Przeczytałam "Kacper Ryx i tyran nienawistny".

    OdpowiedzUsuń
  13. przeczytałam. ale mam problem interpretacyjny. Powieść o KRK to nie jest, bo akcja dziejąca się w naszym mieście to zaledwie kilka stron. Więc chyba zaliczyć to do "chcę odwiedzić" - akcja dzieje się w małym Gutowie, bohaterowie bywają w Płocku - nie znam okolic i chętnie odwiedzę

    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/03/magorzata-gutowska-adamczyk-cukiernia.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Wszystkiego po trochu, myślę, że spokojnie można zaliczyć :) Jeśli obraz Krakowa w literaturze ma być pełny, to trzeba też uwzględnić "występy gościnne" z innych powieściach ;)

      Usuń
    2. świetnie :) zatem udało się i w kolejnym miesiącu :)a myślałam, że nie będę miała nic na półkach odpowiadającego Twoim comiesięcznym tematom...

      Usuń
  14. Przeczytałam 2 tom Kacpra Ryxa: http://parechwilwytchnienia.blogspot.com/2013/03/krakow-za-panowania-henryka-walezego.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie dam rady już w tym miesiącu z inną książką, dlatego też podpinam do wyzwania II tom "Cukierni pod Amorem" z Warszawą w tle, jako miastem, które chciałabym kiedyś odwiedzić :)

    http://kronikachomika.blogspot.com/2013/03/cukiernia-pod-amorem-cieslakowie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już raz zaliczyłam "Cukiernię" więc oczywiście zaliczam i Tobie :)

      Usuń
  16. Chciałabym dołączyć do wyzwania. Banerek wkleiłam w zakładce konkursy.

    Niestety nie udało mi się nic przeczytać o Krakowie, dlatego proponuję miasta, które chciałabym odwiedzić:

    - Toronto --> Maureen Jennings "Spuśćmy psy"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/03/najtrudniejsza-sprawa-detektywa-murdocha.html

    - Poznań --> Małgorzata Musierowicz "Żaba"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/03/zabawne-perypetie-hildegardy-schoppe.html

    - Londyn --> Charles Cumming "Ukryty człowiek"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/03/niebezpieczne-dziaania-tajnych-suzb.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przyłączenie się do wyzwania :) Wprawdzie w domyśle miało być polskie miasto, które chciałoby się odwiedzić, ale jest tu Poznań, więc pozwól, że zaliczę tylko to :) Pozdrawiam i zapraszam w następnym miesiącu!

      Usuń
    2. Dobrze, nie wiedziałam, że polskie ;)

      Usuń
    3. Bo w sumie nie napisałam, że mają być polskie :)

      Usuń
  17. Marcowa lektura: Marcin Świetlicki - Dwanaście
    http://mojeczytanie-silwercross.blogspot.com/2013/03/marcin-swietlicki-dwanascie.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Plany były inne, a wyszło całkiem co innego:

    Izabela Sowa "Ścianka działowa" i "Podróż poślubna" - http://anek7.blogspot.com/2013/03/na-kopoty-brzytwa.html

    OdpowiedzUsuń
  19. W tym miesiącu zabrakło mi czasu na przeczytanie książki do tego wyzwania. Miałam w planach Wszyscy mężczyźni mojego kota, cóż nadmiar pracy. Postaram się nadrobić lekturę w przyszłym miesiącu. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, zapraszam zatem do udziału w przyszłym miesiącu, zawsze mogę zaliczyć zaległą pozycję :) Pozdrawiam i również życzę Wesołych Świąt!

      Usuń
  20. Pamiętam, że zapisywałam się do wyzwania z niepewnością, czy uda mi się choć w jednym miesiącu trafić z lekturą. Tymczasem udało się już trzeci raz :) Książka przeczytana o Krakowie - Zofia Małopolska "Morderstwo tuż za rogiem". Pozdrawiam i miłego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakoś tak zapamiętałam, że ma być o Krakowie, nie uwzględniłam drugiej opcji. Więc jeśli jeszcze można to chciałabym dorzucić miasto, które chciałabym zwiedzić - Królewiec. A powieści z dużą częścią akcji tam się dziejącą to: "Straceńcy" i "Buntownicy" Paukszty - http://danutinka.blogspot.com/2013/03/stracency-i-buntownicy-czarne-chmury.html.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest pierwszy Lublin, czyli Marcin Wroński i "Kino Venus":
    http://krimifantamania.blogspot.de/2013/04/marcin-wronski-kino-venus-jakie-czasy.html

    OdpowiedzUsuń